Annaskamp

Alla inlägg under februari 2016

Av Anna Tåli - 29 februari 2016 07:40

I helgen blev jag bjuden på tårta 2 gånger. Men vägra äta och tog med eget godis istället.


 

Gräddost och oliver.


Avstår på grund av 2 anledningar.

1. Magen vill inte ha ont igen

2. Vikten

Men mest för magen för vill inte ha ont igen som jag bruka ha. Nu är det slut på det.


Jag går min egen väg och lyssnar absolut inte på andra men tyvärr ser nästan folk ner på än när man tackar nej till sött. Men känner mig JÄTTE stark just nu. Kolla på dom andra som äter socker och sött men är inte alls sugen. Känner INGET. Tar hellre med mig eget när jag ska bort än äter sånt jag inte vill.


Har även nu tagit bort Cola zero nu på helgerna. Det har varit min last just nu på helgerna. Har kommit fram till att jag behöver inte det utan kan klara mig på bubbelvatten.


Nu kör vi vidare   

Finns även på Instagram sök på annaskamp

//Anna

Av Anna Tåli - 27 februari 2016 09:34

Kanske undrar hur det går med maten och vikten. Maten går jätte bra och här kommer en bild hur det går.

Har fortfarande 26 kg kvar men ger mig verkligen inte nu ?

Av Anna Tåli - 23 februari 2016 18:52

Räknar inte helt gårdagen som dag 1 på strikt efter som jag hade grädde i kaffet.

Utan idag är det dag 1 och är jätte nöjd.

Frukost: fettkaffe och gröna oliver. 1 kolhydrat. Det är kaffet som ger den kolhydraten.

Lunch: lax i ugn med babyspenat, oliver och fetaost. Smälte smör med dill. 0 kolhydrater

Kvällsmat: skinka, ägg, majonnäs , brieost och oliver. 2 kolhydrater

Mellanmål: fettkaffe och oliver. 1 kolhydrat.
Totalt: 4 kolhydrater. Strikt = under 10 kolhydrater.

Man ska helst undvika mellanmål men jag blev lite hungrig så tog lite oliver och på kvällen blev det en liten kopp fettkaffe.

//Anna

Lunch

Kvällsmat

Av Anna Tåli - 22 februari 2016 09:39

Kommer köra strikt några veckor nu. Men bara för jag vill inte att någon tvingar mig ?

Känner jag behöver en rensning av kroppen för att må bättre. Känns som det ligger något i kroppen som ska bort.

Ska sätta mig ner och göra en matlista nu och få till en bra vecka. Kommer lägga in dag för dag här vad jag äter och gör.

Ska även testa lifesum för att kolla lite. Men bara några dagar. Tyvärr har jag inte råd att betala för tjänsten så jag kan lägga in Lchf i programmet och få bättre uträkningar.

Kommer även lägga in mycket mer träning också. Har svårt att hålla i träningen efter som jag känner mig lite trött men det känner gå över bara jag håller i detta.

//Anna

Av Anna Tåli - 17 februari 2016 19:26

Dom säger man ska ha många små mål när man går ner i vikt.


Jag har 1 mål på lång tid. Tror det blir lättare då och inte stressa.

Mitt mål är 26 kg på 469 dagar. Först var mitt mål att gå ifrån 85 kg till 73 kg fram till midsommar. Men känner mig redan stressad. Så tog bort det. Jag är en som blir lätt stressad när jag känner mig pressad när det gäller vikten. Kan inte vara med i grupper där man peppar och visar hur det gått varje månad. Utan jag vill göra det själv för att INTE stressa detta.


Då vet jag att jag ramlar dit igen. Men det känns bättre nu när det är ett långt mål och jag har inte 45 kg som ska bort utan 26 kg.


Ska bara äta LCHF och bara njuta av livet. Försvinner kg är det ett plus. Belöningen är alla fina kläder som hänger i garderoben som jag inte kommer i än.


 

103 kg (maj 2012)


 

ALDRIG MER!!!!





//Anna

Av Anna Tåli - 16 februari 2016 18:59

Är det någon skillnad mellan förut när jag åt LCHF och nu när jag äter??


Det är stor skillnad. Förrut stressa jag hela tiden. Vägde mig varje dag och gick igenom vad jag hade ätit och om jag gått upp några gram vad jag hade gjort fel. Det går inte i längden.


Nu tar jag det mycket lugnare och inte stressar. Väger mig den 10 varje månad bara för ha lite koll. Men äter LCHF och tänker på hur jag äter men inge stress. Har även börja röra på mig mer. Förut stressa jag även där och varje gång jag tänkte på att röra på mig fick jag negativa tankar. Nu har jag fått bättre tankar och tar det som jag vill.


Istället för att sätta mål med datum så satsa jag på framtiden istället. Bara älskar min Fitbit så kul att se allt vad som händer under dagen när det gäller sömn och steg.


Innan LCHF kunde jag inte stänga vinterjackan. Nu kan jag stänga den lite trånga än men sitter mycket bättre nu efter 1 månad med LCHF. Det är en härlig känsla när man märker sånt.


Hela jag känner mig lugn och mår JÄTTE bra i mig själv. Känner mig som en ny människa och känns som jag har levat i en bubbla hela mitt liv och nu håller jag på att komma ur den. En underbar känsla. 


Men tyvärr saknas det en stor grej i mitt lev som tydligen ingen kan göra något åt. Jag vill ha ett JOBB!!!!!!!!!!!!!!!


Söker jobb hela tiden men ingen vill ha än :(

Visst jag har Jofa på sommaren men vill ha ett jobb som räcker hela året.

Min butik har inte kommit igång än utan den kommer igång när jag börjar jobba på Jofa igen. Men vet inte när det blir eller om det blir va.


 


//Anna


Av Anna Tåli - 15 februari 2016 19:47

Nu har jag äntligen börja motionera. Känns skönt att äntligen komma igång. Blev en underbar promenad på 45 min. Står 59 min på bilden men hade en vild hund i kopplet och fick stanna några gånger för att lugna ner henne ?

Solen sken och det var varmt och skönt ute. Tar det i min takt så det blev bara en promenad idag.

Blev även några minuter lydnad med Fixa på gården. Får se vad jag hitta på i morgon men en liten promenad blir det i alla fall.

Satt och kolla kläder idag på nätet och blir så peppad att träna mer. Nu ska fettet bort. Ska ta det i min takt för att inte tröttna. Maten går jätte bra har bara en last kvar nu det är Cola zero. Men har dragit ner mycket på det än det var förut.

Sen försöker jag inte äta om jag inte är hungrig. Ibland äter man ju ändå bara för man är sugen. Men bara äta när man är hungrig.

Är jätte peppad nu att klara detta.

//Anna

Av Anna Tåli - 14 februari 2016 15:05

I år handlar allt om MIG  


Känner jag behöver det verkligen för att bli den jag vill bli. Jag är inte den som sminkar och tar hand om mig.

Allt det har med mobbning att göra och känna sig osäker. Jag har aldrig känt att jag förtjänar att sminka mig och känna mig stolt över mig själv.


Direkt jag sminkar mig eller gör något känns det som andra tittar på mig och tänker dom *vem tror hon att hon är hon är så ful att hon förtjänar inte att sminka sig.


Måste jobba med mig själv och det ska jag göra i år. Träna mer och ta hand om mig och jobba fram ett bättre självförtroende.  


 


Nu kör vi en förändring både inombords och utanpå.


Vill bli den jag länge har velat vara. Vara mig själv och bara njuta av livet.


//Anna  

Presentation

Följ min kamp ifrån 103 kg till 68-58 kg. Eller som jag säger tills jag mår bra. Allt handlar om LCHF i mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards