Annaskamp

Alla inlägg den 14 februari 2016

Av Anna Tåli - 14 februari 2016 15:05

I år handlar allt om MIG  


Känner jag behöver det verkligen för att bli den jag vill bli. Jag är inte den som sminkar och tar hand om mig.

Allt det har med mobbning att göra och känna sig osäker. Jag har aldrig känt att jag förtjänar att sminka mig och känna mig stolt över mig själv.


Direkt jag sminkar mig eller gör något känns det som andra tittar på mig och tänker dom *vem tror hon att hon är hon är så ful att hon förtjänar inte att sminka sig.


Måste jobba med mig själv och det ska jag göra i år. Träna mer och ta hand om mig och jobba fram ett bättre självförtroende.  


 


Nu kör vi en förändring både inombords och utanpå.


Vill bli den jag länge har velat vara. Vara mig själv och bara njuta av livet.


//Anna  

Av Anna Tåli - 14 februari 2016 10:18

Köpte en Fitbit för något år sen men har aldrig testa den. Men nu är det igång och på armen.
 

Kommer att ha på den dynget runt i 1 vecka och se. Om den funkar som jag vill kommer jag ha på den hela tiden en mycket längre tid.


Satte på den igår kväll och hade den på mig i natt när jag sov. Detta kom fram

 

Sambon var borta och somna på soffan men hade en hund som inte var nöjd med att sova i vardagsrummet. Så 2 i natt gick vi och somna i sägen.


Fakta om Fitbit


  • Steg-, distans- och kalorimätare
  • Mål och aktiv tid
  • Sleep tracker med alarm
  • 30-dagars minne
  • Mått: 15 x 10 x 208 mm

 


Fitbit flex är en perfekt följeslagare som mäter all din aktivitet alla 24 timmar på dygnet. Armbandet har en bekväm passform och en slimmad design vilket gör att passar bra till alla dina kläder. Då det tål vatten kan du även duscha med det!



Vill du kunna matcha olika outfits finns Fitbit i flera olika färger. Flex mäter steg, distans, kaloriförbrukning och aktiv tid. Den har lysdioder som hjälper dig att nå dina uppsatta, dagliga mål. Du bestämmer själv vilka mål du har och kan välja mellan att ha mål på antal steg, distans, eller kalorier.



På natten registrerar Fitbit din sömn och väcker dig med ett tyst vibrerande larm på morgonen. Flex har trådlös överföring via bluetooth eller USB och applikationen laddar du ned gratis från Appstore för iOS eller Playstore för Android.



Med Flex får du ett gratis medlemskap på fitbit.com där du kan sätta upp tränings- och viktmål, skapa diagram, utmana vänner och logga en mängd andra saker som vilken mat du ätit, träning och dagsform. Om du har ett större intresse för egenvård kan du även logga blodtryck, blodsocker och hjärtfrekvens.



Fitbit Flex stödjer iPhone 4S och 5, iPad 3:e gen., iPod touch 5:e gen., PC och Mac, Samsung Galaxy S4, S III, Note II, III och 10.1


Jag köpte min på Netonnet

FitBit


Kommer lägga in info här hur det går. Ska bli kul att följa nu när jag börjar träna i morgon. Måste börja träna för att få igång kroppen för att bli piggare. Är trött på dagarna så hoppas det blir bättre. Ser jag inget på vågen gör det inget bara jag får röra på mig är jag glad.


Träningen kommer jag göra här hemma. Så börjar med Crosstrainer, vikter och promenader sen får vi se hur det blir. Drömmen är ju att kunna springa på löpbandet och sen springa ute i sommar. Men har ALDRIG sprungit efter som jag varit så stor.


Fast jag gått ner i vikt känner jag mig för stor för att springa men hoppas det ändras i sommar.


//Anna


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Följ min kamp ifrån 103 kg till 68-58 kg. Eller som jag säger tills jag mår bra. Allt handlar om LCHF i mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards