Annaskamp

Alla inlägg under februari 2016

Av Anna Tåli - 14 februari 2016 10:18

Köpte en Fitbit för något år sen men har aldrig testa den. Men nu är det igång och på armen.
 

Kommer att ha på den dynget runt i 1 vecka och se. Om den funkar som jag vill kommer jag ha på den hela tiden en mycket längre tid.


Satte på den igår kväll och hade den på mig i natt när jag sov. Detta kom fram

 

Sambon var borta och somna på soffan men hade en hund som inte var nöjd med att sova i vardagsrummet. Så 2 i natt gick vi och somna i sägen.


Fakta om Fitbit


  • Steg-, distans- och kalorimätare
  • Mål och aktiv tid
  • Sleep tracker med alarm
  • 30-dagars minne
  • Mått: 15 x 10 x 208 mm

 


Fitbit flex är en perfekt följeslagare som mäter all din aktivitet alla 24 timmar på dygnet. Armbandet har en bekväm passform och en slimmad design vilket gör att passar bra till alla dina kläder. Då det tål vatten kan du även duscha med det!



Vill du kunna matcha olika outfits finns Fitbit i flera olika färger. Flex mäter steg, distans, kaloriförbrukning och aktiv tid. Den har lysdioder som hjälper dig att nå dina uppsatta, dagliga mål. Du bestämmer själv vilka mål du har och kan välja mellan att ha mål på antal steg, distans, eller kalorier.



På natten registrerar Fitbit din sömn och väcker dig med ett tyst vibrerande larm på morgonen. Flex har trådlös överföring via bluetooth eller USB och applikationen laddar du ned gratis från Appstore för iOS eller Playstore för Android.



Med Flex får du ett gratis medlemskap på fitbit.com där du kan sätta upp tränings- och viktmål, skapa diagram, utmana vänner och logga en mängd andra saker som vilken mat du ätit, träning och dagsform. Om du har ett större intresse för egenvård kan du även logga blodtryck, blodsocker och hjärtfrekvens.



Fitbit Flex stödjer iPhone 4S och 5, iPad 3:e gen., iPod touch 5:e gen., PC och Mac, Samsung Galaxy S4, S III, Note II, III och 10.1


Jag köpte min på Netonnet

FitBit


Kommer lägga in info här hur det går. Ska bli kul att följa nu när jag börjar träna i morgon. Måste börja träna för att få igång kroppen för att bli piggare. Är trött på dagarna så hoppas det blir bättre. Ser jag inget på vågen gör det inget bara jag får röra på mig är jag glad.


Träningen kommer jag göra här hemma. Så börjar med Crosstrainer, vikter och promenader sen får vi se hur det blir. Drömmen är ju att kunna springa på löpbandet och sen springa ute i sommar. Men har ALDRIG sprungit efter som jag varit så stor.


Fast jag gått ner i vikt känner jag mig för stor för att springa men hoppas det ändras i sommar.


//Anna


Av Anna Tåli - 13 februari 2016 19:21

Folk brukar tycka synd om mig som äter LCHF efter som jag inte får äta allt.

Men stakars dig vad får du äta då?? Brukar dom fråga.


Vad då synd om mig det tycker absolut inte jag. Mitt godis är detta
 

Salami, ostar och lufttorkad skinka.


Du får äta olika ostar som brieost och olika mögelostar. Gärna så hög fetthalt du kan hitta.
Korvar med hög kötthalt, salami och oliver. Tycker verkligen inte det är synd om oss som äter LCHF   


Skinkan gjorde jag chips av.

Dela bitarna i 3 delar och satte ugnen på 200 grader och körde dom 8-10 min. Men ha verkligen koll som dom inte blir brända. Kan köra dom ganska hårt får då blir dom knapriga och goda. Du kan även göra samma sak med osten och vill du ha dipp blandar du creme fraiche med kryddor.


Nu mera finns det salami sticks och chips på ICA som är jätte goda. Dom som heter Classic äter jag mest och älskar dom. Chipsen är lite mer starka i smaken.


Det finns många bra tips ute på nätet på LCHF godis. Såg en som tog baby bells och dela en rund ost i 3 delar och sen värmde på dom så det blev puffar. Du kan även värma brieost i micron och få briepuffar som godis.


Finns även MASSA olika efterrätter och bakning men jag försäker hålla så striks jag kan så undviker sånt. Det kan jag äta när vilken är där den ska vara.


Så NEJ det är inte synd om oss på LCHF   


Tycker hellre synd om dom som inte äter det och får kriga med vikten eller må dåligt.


LCHF for life


//Anna


Av Anna Tåli - 12 februari 2016 16:16

Det är jobbigt att träna och ändra vanor för gamla hjärnor i alla fall min ? Ska bearbeta min hjärna i helgen att det är bra med att träna kroppen ? Bara jag tänker på att träna för jag negativa tankar. Så bearbeta i helgen och börja träna på måndag ?? Har allt hemma löpband, crosstrainer, träningscykel, bollar och andra träningssaker. Så det finns inga ursäkter att inte träna.

Får se om man kan ändra en gammal hjärna ?

//Anna

Av Anna Tåli - 11 februari 2016 13:56

Hej


Välkommen till min nya blogg. Här kan du följa min resa ifrån 103 kg till jag mår bra men ca 25 kg ska bort totalt -43 kg.


Ska skriva lite om min resa fram till nu och berätta lite om mig.

Fyller snart 41 år och när jag börja min vikt resa vägde jag 103 kg till mina 155 cm.

Har alltid varit stor men har aldrig känt mig tjock. Utan har sett mig normal. Tjejen i spegeln var inte jag för så stor var jag aldrig. Så tog aldrig min vikt problem på allvar. Men alla har kommentera det hela mitt liv. Det har mest gjort mig ledsen och åt mer istället då. Blev anti mot allt med vikten att göra. Jag blev JÄTTE arg varje gång någon prata vikt med mig.


Till och med läkarna prata om det. Hade även svårt med det när dom prata om det. Men testa alla dieter som fanns ändå. Men kunde aldrig hålla något en längre tid. Mådde inte bra i mig själv då är det svårt att göra något åt kroppen.


Till sist insåg jag mitt problem med vikten när man sitter vid ett köksbord och man har tallriken långt ifrån än för magen är i vägen. Satt jag i bilen och skulle ut fick jag ta sats för att komma ut. Då är det illa.

 


Var till doktorn och skulle få en operation. Var överlycklig och äntligen skulle jag få bli smal. Hade 42,9 i BMI (normalt ska jag ha 18-25 i BMI) och skulle få operationen betald. Fick komma till skönvikt och prata med läkaren som skulle göra operationen. När jag åkte hem var jag överlycklig men sen när jag kom hem börja jag fundera på allt som kunde gå fel. Blev rädd för operationen och vad som kunde hända. Vet fler som gjort den och gått upp igen eller mår dåligt.


Kom fram till varför operera magen när felet sitter i huvudet. Det är tankarna som måste ändras för mår man inte bra i sig själv så orkar man inte gå ner. Som mest har jag gått ner 10 kg genom alla år men sen upp allt igen. Får jag inte mått bra i mig själv utan trösta mig med godis och kakor. Fick aldrig bort sockersuget. Kom ihåg när jag gick viktväktarna. Kunde äta 1 liter glass innan en vägning för jag var sockersugen och trösta mig med något.Men med LCHF är sockersuget borta så länge som jag håller strikt eller även skippar sötning. 


Så 2012 tacka jag nej till operationen och det är det bästa jag gjort. Då ville även sambon ändra maten och vi hitta LCHF. Kg börja rinna av och jag börja må jätte bra. Hade många problem innan LCHF och det blev stora förändringar när jag börja med LCHF.


Magen i kaos. Ont ofta och fick springa på toa hela tiden. Blev liggandes flera gånger med ont i magen och feber. Hade så ont att jag inte kunde röra mig. = Mycket lugnare och inte alls ont nu


Mensen kom 1 gång per år= klockren nu och inga problem.


Dödsångest= Helt borta


Högt blodtryck. Så högt att det har dunka i öronen= Inga problem nu


Tinnitus. Lät som en motor som var igång hela tiden= Helst borta nu


Stressad kropp= Mycket lugnare.

Så kan bara sägen en sak LCHF gör mycket med kroppen och allt bara bra. På 3 år gick jag ner 30 kg utan att träna utan bara äta rätt.
 

Första bilden 103 kg andra bilden 73 kg.


Var helt chockad att vågen visa 73 kg. Viste inte när jag hade vägt så lite. Så underbar känsla var så lycklig. Men tyvärr var inte huvudet med och hade svårt att smälta all vikt nedgång.


Åt LCHF på veckorna men unna mig socker och mjöl på helgerna och när vi var ute. Körde med tankarna att lite gör inget. Men det gör det absolut fast magen klaga och jag kände av alla andra problem så fortsatta jag att unna mig på helgerna.


PUFF så visar vågen 88 kg och man gått upp 15 kg av dom 30 kg man lyckades gå ner.

Just där är jag just nu och sen den 10 januari 2016 har jag sattsa allt på LCHF igen. Så här stark har jag aldrig varit som jag är nu satsa jag att vara sockerfri och äta LCHF resten av livet.


Vill inte må dåligt igen i både magen eller blodtrycket. Vi har mycket diabetes i släkten så därför också vill jag ända.


Mamma har 4 helsyskon och av 5 syskon så är det 4 (mamma har) som har diabetes plus kusin och kusinbarn. Det får en att vilja ändra sig. Får jag det ändå så är det bara så men har gjort det jag kan i alla fall för att undvika det.


Nu efter 1 månad med bara LCHF visar vågen -3,4 kg. Från 88,6 till nu 85,2. Allt är lugnt och tar allt med ro. Tror det är viktigt om man ska klara det i längden. Nu är jag stenhård på vad jag äter och äter jag ute så unnar jag mig inte utan att LCHF. Det är slut med *lite gör inget kan unna mig lite* Utan kör med *NEJ får ont i magen så absolut inte*


Mitt första mål just nu är att gå ner till 73 igen. Känner mig verkligen STARK denna gången och tankarna är starkare nu.


Gillar Kentas text till låten *Idag är jag stark*


Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida

Nu gäller det att hålla tankarna på rätt håll så kommer jag klara detta.

Hoppas jag kan inspirera fler att äta LCHF och må bättre.


 


//Anna

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Följ min kamp ifrån 103 kg till 68-58 kg. Eller som jag säger tills jag mår bra. Allt handlar om LCHF i mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards