Annaskamp

Alla inlägg under mars 2016

Av Anna Tåli - 23 mars 2016 08:53

Tänk att man ramla dit igen med onyttigt. I helgen blev det massa skit ätning men är på rätt väg igen. 

Tankarna vandra iväg dit dom inte skulle vara tyvärr. För några år sen skrev jag att tankarna inte gör som jag vill. Då fick jag meddelande att vi bestämt väll själva över tankarna. Mitt svar är 50 % nej. Är man missbrukare vad det än handlar om så kan man inte styra tankarna helt själv.


Sockermissbruk är lika hemsk som tobak och knark har dom kommit fram till så tankarna är svår att styra när man bekämpar det. Bara att jobba med tankarna så ska det funka. Men inte lätt när det inte går som man vill utan hur hårt man jobbar står man stilla på samma ställe. Jag vill se resultat annars tappar jag lusten och ramlar dit igen. 


Men jag brukar ha en helg med massa skit sen inser jag allt dum jag gör och tillbaka med lchf igen på måndag. Men skitätningen blir mer sällan men det var förut i livet. Hoppas det försvinner snart igen för gått.


Nu kommer jag äta normal lchf och inte satsa på strikt. Får ketos klåda och utslag när jag äter lchf så ska försöka att hitta ett sett som jag kan äta utan att det kliar på hela kroppen. Inte alls kul när man får det   


 

Bodystore har 25 % rea på

Cocosa Pure Coconut Oil, 500 ml 63 kr istället för 84 kr. 

Cocosolja är bra för många saker så passa på att handla nu. 

 

 

Bubbelroom har upp till 50 % rea nu så passa på att shoppa lite sommarkläder 

 



Nu kämpar jag vidare för att lyckas med det jag vill i livet.  

//Anna

Av Anna Tåli - 5 mars 2016 12:02

Kommer från och med i morgon äta fritt ifrån mjölkprodukter. Känner jag behöver vara fri en vecka och kolla hur magen blir.

Just nu protesterar magen och gör ont. Har haft lite problem i någon månad nu när magen inte varit 100 %.

Kommer även ta bort kaffe och börja dricka te utan något i. Kommer ge en rapport här hur det går. Kommer även ge meny på måndag. Måste se hur jag ska lägga upp allt.

Blir jag bättre i magen kommer jag fortsätta utan mjölkprodukter. Det ända jag kommer använda är smör.

Hoppas magen kommer få ro nu när det är borta.

Av Anna Tåli - 3 mars 2016 14:37

Just nu skippar jag strikt LCHF och tar det som kommer. 

Äter LCHF och må bra. Stressar inte upp mig och väger mig och mäter mig hela tiden utan går jag ner går jag ner och står jag kvar så står jag kvar. Inget att stressa upp sig för. 


Börjar dagen med en kopp kaffe är inte hungrig på morgon. Sen lunch runt 12,15 när sambon kommer hem och äter. 

Lunch i denna veckan

Måndag: Korv och ägg
Tisdag: Stekt Torsk med ägg och dillsås

Onsdag: Biffar med fetaostkräm

Torsdag: LCHF fläskpannkaka

Fredag: Kyckling och broccoligratäng

Försöker äta enkelmat och husmanskost.Varför krångla till maten. Blir en kopp kaffe till mellanmål. Kvällsmat vill jag ha lättmat och lätt att laga. 

 

Kvällsmat denna veckan (Brukar göra 2 portioner när jag gör soppa så har jag dagen efter också)

Måndag: Champinjonsoppa
Tisdag:  Champinjonsoppa

Onsdag: Broccolisoppa

Torsdag: Broccolisoppa

Fredag: Köpt sallad

 

Fick tidningen Allt om LCHF idag och jag är med i den   

     


Har varit sockerfri sen 10 januari och det känns jätte skönt så ska verkligen fortsätta. Känner mig jätte stark nu.

Till och med tacka nej till mörkchoklad i helgen när sambon fråga. Var inte sugen. Har sluta att äta när jag inte är hungrig. Gick och små åt mycket förut fast jag inte var hungrig. Men har ändra på det.

Har tagit bort helgmys framför tv så länge jag inte är hungrig så äter jag inget. Kan stå mig längre på dagarna och äter mindre portioner.  


//Anna

  

Presentation

Följ min kamp ifrån 103 kg till 68-58 kg. Eller som jag säger tills jag mår bra. Allt handlar om LCHF i mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards