Annaskamp

Alla inlägg den 24 april 2016

Av Anna Tåli - 24 april 2016 10:21

Vad händer när man äter LCHF på veckorna men unnar sig socker och mjöl på helgerna och när man är ute och äter. 

Många tror det inte händer något om man gör så men det har jag upplevt nu. 


För precis 1 år sen visa vågen detta

 

Idag visa den 

86,1 kg. Totalt har jag gått upp 15 kg av mina 30 kg jag lyckades gå ner. Äter du socker och mjöl tar det 1 vecka innan allt går ur kroppen och unden den tiden samlar du på dig vatten i kroppen. Tänk då att unna sig varje helg. Puff så har man gått upp allt igen. 


Det värsta du kan säga till en person som försöker gå ner i vikt är *Men lite kan du ta det gör ingen skillnad*. Det gör det visst det kan förstöra allt för den personen. Antingen ramlar man dit igen och sluta äta nyttigt eller får man slita lite mer för att gå ner det lilla man går upp. Men efter som det tar 1 vecka för det att försvinna ur kroppen kan man gå upp några kg på det lilla. 


Fråga gärna om man vill ha men säger man NEJ så tvinga ingen att äta ändå. Du kanske bli gladare om jag äter men inte jag utan mår bara sämre. Har sagt det MÅNGA gånger att jag känner mig stark men det gör jag på riktigt nu. 


Det som driver mig är mina drömmar jag har för framtiden. Med både hundar och vikten och allt. 


Vet varför jag börja unna mig när jag gått ner 30 kg. Huvudet hängde inte med och hade svårt att förstå att jag var så smal. Tänkte att nu kunde jag unna mig saker och ändå inte gå upp och det gick INTE. Måste arbeta mer med tankarna för att lyckas. 


Sen jag börja äta mer per dag har vågen börja visa ner igen. Vägde mig i onsdag då visa den 87,5 och idag 86,1. 
Totalt -1,4 kg och -3 cm är borta. Men får se brukar stanna av vid 85 kg och stå stilla. Hoppas på änding nu. 

Har bestämmt mig för att blir jag bortbjuden kommer jag äta om det LCHF vanligt annars kommer jag säga nej. Är hellre utan än förstör något nu. Hoppas folk förstår det och inte dömer mig som vanligt men jag bryr mig inte men tråkigt när dom säger nervärderade saker till än. 


Känner jag sug måste jag ändra mina tankar och orkna stå i mot. Måste hitta en bra mantra och bra bild jag kan kolla på för att orka. Sockermissbrukare är som alla andra men dom runt om förstår sig inte på hur det är och hur svårt det är. Det är ju bara socker men det kan förstöra hela ditt liv också som alla andra drogor. 

Diabetes (kan leda till döden)
Högt blodtryck ( kan leda till döden)

Fettma (kan leda till döden) 

Allt detta för man äter socker och mjöl och många fler hemska saker. 


Varför ska man inte ta detta missbruk som alla andra missbruk. Det är lika farligt och fast man säger att det är lätt att sluta med socker är det inte alls det. Suget är kvar och ibland gör man vad som helst för att få godis eller kakor. 


Efter ha varit sockermissbrukare i MÅNGA år vet jag hur svårt det är och minsta lilla kan få än på fall igen. Men nu är jag redo för att bryta mönstret hur svårt det kommer bli. 


Drömmer just nu om att få leva det livet jag alltid har drömt om att kunna ha fina kläder och känna sig kvinnlig. 


 


Kunna ha såna här fina klänningar. Bara älskar denna ifrån Boozt


//Anna 


Presentation

Följ min kamp ifrån 103 kg till 68-58 kg. Eller som jag säger tills jag mår bra. Allt handlar om LCHF i mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards